Üdvözöljük a Bonair megújult weboldalán, webáruházában. Kérdése van?  Keressen minket a Kapcsolat oldalon elhelyezett űrlapon vagy telefonon hétköznap 8-20h között 1-522-22-10

BLOG
by bonair
2010.03.29 10:12

Amerikából jöttem – mesterségem címere párásító kereskedő

Amerikából jöttem – mesterségem címere párásító kereskedő

Európai kiállítások helyszínei, időpontjai megváltoztak. A németországi Ambiente kiállítás közönsége, kiállítói terén is változás történt. Sok európai gyártó inkább már a berlini IFA kiállításra tér át a jövőben, noha az a német főváros háztartások számára szervezett kiállítása, vására.

Mivel nemzetközi európai kiállításokon a külföldi partner cégeink jelenleg nem vesznek részt, így idén Amerikába mentem utánuk. Kíváncsi voltam, hogy jelenik meg az AIR-O-SWISS márka az USA-ban.
A svájci Plaston /Boneco, Air-o-Swiss márkák gyártója/ gyár nagyon sok figyelmet fordított az elmúlt években az amerikai piacra lépésre, az Air-O-Swiss márka bevezetésére, sikerre vitelére. Nekünk a két márka képviselete olykor inkább nehézséget okoz, mert Európában, s nálunk a BONECO az őshonos párásító.

A svájci BONECO párásító az USA-ban leányvállalattal terjeszkedik

Kíváncsi voltam, hogy jelenik meg az AIR-O-SWISS márka az USA-ban, noha már 7 éve jelen van, s minden évben megjelenik a svájci gyár a Chicago-i Housewares Show kiállításon.

Európában a BONECO márka az elterjedtebb, azonban a svájci marketingesek úgy látták jónak, hogy az USA piacra egy swiss hangzatos márkanév kell.

Emiatt alakult ki, hogy a termékpalettán van BONECO és AIR-O-SWISS márkanév is, ugyan mindegyik ugyanannak a svájci gyárnak az édes gyermeke.

Nekem is igazán édes kötelék, mivel már 15 éve mellettük tettem le a voksot, s azóta forgalmazom Magyarországon.

Chicago-i Houseware Show kiállítás

A Chicago-i Houseware Show kiállítás előtt már kicsit körülnéztem, s a legszembetűnőbb az volt számomra, hogy nem félelem van az amerikaiakban a vírusokkal, fertőződésekkel kapcsolatban hanem nyugodt óvatosság.

Ez abban nyilvánul meg felém, mint külső szemlélődő felé, hogy a kisebb-nagyobb szupermarketekben a bejáratnál egy fertőtlenítő kendő adagolót helyeznek el a bevásárló kocsik letisztítására. Magyar földről érkezőnek ez roppant szokatlan.

Aztán a pénztáraknál sok helyen láttam alkoholos fertőtlenítő adagolót, sok helyen az üzlet különböző polcain is volt kitéve. Persze vásárlásra is ajánlottak legalább 5-10 félét, igazán elérhető, megfizethető áron. (akciósan 1 dolláros kis flakon, nagyobbak 4-6 dollárért)

A kiállításon a fertőtlenítés csak egy –egy nagyobb hallban volt megtalálható, azonban adagolós tartályos víz a kiállító csarnokokban mindenütt volt. Persze ügyes reklámja ez egy vízforgalmazó cégnek, de klassz figyelmesség is. No, ezt a figyelmességet a vízadagoló mellett található ingyenes (egyidejűleg 15 perc használatra) számítógépes pultok fokozták még. Napközben könnyen ellenőrizhettem e-mailjeimet, küldhettem infokat, illetve egy-egy cég weboldalát is könnyedén meg lehet így nézni. Klassz segítség, jó hozzáállás.

Nem csak párásítók voltak a kiállításon

Ez a kis körítés bennem mindenesetre jó benyomást tett, s úgy tűnt, hogy a szervezés is remek.

Én elsődlegesen az elektromos háztartási készülék forgalmazók standját néztem meg, azonban számos nem elektromos, háztartási kiegészítő, edény, eszköz forgalmazó is jelen volt.

Láttam kanadai, ausztrál, s szinte természetes, hogy sok kínai kiállítót is.

Jelen voltak amerikai kisebb gourmet élemiszer-ipari cégek is, finom szósz kóstolókkal.

Kedvencem a pekán dió, úgyhogy örömmel vettem pekán dió szirupot, málna-dzsemet pekán dióval. Egy nagy baja van: gyorsan fogy (ja, meg hogy a súlya miatt limitált a hazaszállítás mennyisége… )


Air-O-Swiss légmosó és ultrahangos párásító az USA-ban

A svájci partnerünk az USA piacon közvetlenül, saját leányvállalatával van jelen.

A választék szűkebb, mint az európai országokban, noha mi disztribútorként, saját finanszírozással biztosítjuk azt a széles választékot, amit jelenleg is kínálunk.

Két légmosó készülék mellett néhány ultrahangos model van jelen az amerikaiak számára, azonban egyre növekvő az AIR-O-SWISS márka népszerűsége.

Ennek a népszerűségnek egyik bizonyítéka az egyik üzletlánc (Bed Bath&Beyond) Chicago belvárosi üzletének komplett kirakatát az AIR-O-SWISS márkának szentelte.

Sajnos az üzlet előtt úttest felújítás volt (nemcsak Budapesten vannak feltúrt utcák!), azonban talán a mellékelt képen is látható, hogy az általunk is képviselt márka milyen nagyszerűen jelenik meg. Sajnos mi még ilyet nem tudtunk elérni viszonteladó kiskereskedő partnereinknél. Ami késik, nem múlik, tartja a mondás! Mi pedig reménykedünk, s bízunk, megelégszünk ügyfeleink elégedettségével.

Nyitottak vagyunk az Ön véleményére, Bonair elégedett ügyfelet szeretnék

A kiállításon a külföldi partnereinktől azt hallottam, hogy az idén lényegesen kevesebb látogató volt, mint a korábbi években, nagyon érezhető a válság. A forgalom terén azonban annyira nem érzik.

Önben, mint Vásárlónkban bízva mi sem szeretnénk érezni.

Szívesen veszem az Ön javaslatát, véleményét, hogy mit szerezne be tőlünk szívesen, mire van igénye az idei évben. Számos kapcsolattal, s a kiállításon látottakkal, illetve a meglévő háztartási készülék választékunkkal szeretném az Ön elégedettségét szolgálni.

Amerikai vendéglátós tapasztalat, ügyfél elégedettség növelés módja

Apropó, elégedettségről jut eszembe.

Különféle éttermekben, vendéglátó helyeken étkezve egész más kiszolgálást tapasztaltam, mint a hazai vendéglátó helyeken.

Az, hogy több pincér, felszolgáló figyeli a vendég igényét, az egy pozitívum, bár tudom, hogy költség is.

Az ő hozzáállásuk, mentalitásuk viszont nevelés kérdése.

A legtöbb helyen ültető pincér adja a helyet, aztán italos, majd ételt felszolgáló veszi át a vendég igényének kielégítését.

Majd megjelenik a menedzser, aki kíváncsi arra, hogy elégedett vagyok-e mindennel, ízlik-e az étel.

Egy olasz étteremben kivételesen egy nekünk tán általánosságban szokványos – nem túl kedves, elég lassan kiszolgáló pincérnő volt az ételt felszolgáló pincérnő.

A menedzser kérdését őszintén megválaszoltuk, s tudattuk vele, hogy az a pincérnő nem ide való.

Következő pillanatban új pincérnő érkezett, leste a kívánságunkat, gyorsan intézett dupla adag levest elénk, majd többször érdeklődtek, hogy rendben mennek-e a dolgok, mit kívánunk.

A végén pedig az 50 dolláros számlánk rendezésénél hozott 4 db 5 dolláros (szumma 20 dollár, a teljes összeg 40%-a! ) kupont, amit legközelebb felhasználhatunk.

Merthogy szeretnék, ha legközelebb is jönnénk!

Ön gyakran tapasztal ilyet?

Ön már a Bonair elégedett ügyfele?

Én sajnos nem tudok ilyen pozitív hozzáállású tapasztalatokról hazai viszonylatban beszámolni, pedig igazán szívesen tenném. Örömmel veszem, ha Ön, mint ügyfelünk tájékoztat arról, hogy mit tapasztalt a cégemmel kapcsolatban. Ha már vásárolt korábban párásító vagy légtisztító berendezést, netán más háztartási készüléket, visszajár hozzánk párásító tartozékot vásárolni, akkor bizonyára kialakult egy vélemény a Bonair működésével kapcsolatban.

Valószínű javaslatai is vannak, mitől lenne elégedettebb ügyfelünk.

Mi a véleménye, mit csináljunk jobban, hogy Ön elégedettebb legyen?

Tényleg kíváncsi vagyok rá, hogy Ön már a Bonair elégedett ügyfele-e vagy sem! S mivel válhat elégedettebbé? Ossza meg velem legyen szíves.

Kérdése van, szívesen olvasna tőlem még valamiről beszámolót? Jelezze, mire van igénye!


Türelmét és hogy soraimat elolvasta, s még válaszra is méltatja is

Megköszönöm

Grabarits Ildikó